Strony

środa, 4 października 2017

Czy warto być na pierwszej stronie w wyszukiwarce – case study

Powszechnie przyjmuje się, że w działaniach SEO, a zwłaszcza w pozycjonowaniu ważne jest, aby nasz artykuł znalazł się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania przeglądarki internetowej, głównie Google, bo to z niej większość użytkowników korzysta. Wysoka pozycja na liście wyszukiwania ma nam zapewnić duży ruch płynący z wyszukiwarki.

pierwsza strona z wynikami wyszukiwania seo

Powyższe podejście jest jak najbardziej rozsądne, niemniej jednak mocno przesadzone, jak to zaraz wykażemy na konkretnych przykładach. Na pewno warto być ze swoim artykułem na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania, bo jeśli nasz artykuł będzie znajdował się na stronie 20, to możemy być pewni, że żadnego ruchu z wyszukiwarki nie odnotujemy – niewiele bowiem osób przegląda wyniki wyszukiwania tak głęboko. Zdecydowana większość użytkowników – jak to wiemy zresztą po sobie – kończy przeglądanie wyników na pierwszej, no, może na drugiej stronie.





Czy warto dbać o wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania




Niniejszy artykuł przedstawia zestawienie moich artykułów, które znajdują się na pierwszych stronach z wynikami wyszukiwania dla konkretnych zapytań, które poniżej podaję.


Jak widzimy z poniższego zestawienia, znajdowanie się artykułu na pierwszej stronie wyszukiwarki wcale nie oznacza automatycznie dużego ruchu z tego kierunku. Dużo jednak zależy od tematyki artykułu – trudno bowiem oczekiwać, aby tysięcy ludzi co miesiąc interesowało np. w jaki sposób myje mydło, stąd też i nieduża ilość wyświetleń takiego artykułu jak widać w zestawieniu:





(Pozycja) – Artykuł – zapytanie – Ilość wyświetleń



(1) – „Prąd zmienny – prąd stały, czyli o tym jak wyprostować prąd” – prąd zmienny/jak wyprostować prąd – 2050

(1) – „Kim byli święci” – kim byli święci – 17

(1) – „Słownik hieroglificzno-polski” – słownik hieroglificzno-polski – 24

(1) – „Przechwyt klawiatury w Delphi” – przechwyt klawiatury w delphi – 100

(1) – „Zagadki staropolskie” – zagadki staropolskie – 150

(1) – „Śmieszne słowa staropolskie” – śmieszne słowa staropolskie – 450

(1) – „Krzyżówki matematyczne z rozwiązaniami” – krzyżówki matematyczne z rozwiązaniami – 40



(2) – „Zagadki matematyczne” – zagadki matematyczne – 3200

(2) – „Wyprowadzenie wzoru na dylatację czasu” – wyprowadzenie wzoru na dylatację czasu – 52



(3) – „Jak wygląda powierzchnia Księżyca” – jak wygląda powierzchnia księżyca – 9

(3) – „Staropolskie opowieści” – staropolskie opowieści – 28



(4) – „Jak myje mydło” – jak myje mydło – 150

(4) – „Dawne gry w karty” – dawne gry w karty – 25



(5) – „Papirus Rhinda” – papirus rhinda – 15



(6) – „Korzyści płynące z biegania” – korzyści płynące z biegania – 14

(6) – „Alfabet palcowy” – alfabet palcowy – 33



(7) – „Zagadki logiczne występujące na rozmowie kwalifikacyjnej” – zagadki logiczne – 4800



(8) – „Jak potwierdzić fakt, że dziecko bierze narkotyki” – jak stwierdzić fakt że dziecko bierze narkotyki – 325



(9) – „Analemma, czyli słoneczna ósemka” – analemma – 13



(10) – „Przeżycia na pograniczu śmierci” – przeżycia na granicy śmierci – 102





Powyższe zestawienie należy odczytywać w następujący sposób: Na początku, w nawiasie podane jest miejsce na liście z wynikami wyszukiwania dla danego zapytania, które podane jest za tytułem artykułu wziętego w cudzysłów. Na końcu podana jest średnia miesięczna ilość wyświetleń tego artykułu. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że jest to ogólna ilość wyświetleń, a więc suma ruchu z wyszukiwarki, ruchu wewnętrznego (z bloga) i zewnętrznego (fora, serwisy itp.).


Wysoka ilość wyświetleń co niektórych artykułów wynika ze zdobycia przez artykuł wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania dla kilku różnych zapytań, np. artykuł pt. „Prąd zmienny – prąd stały, czyli o tym, jak wyprostować prąd” widoczny jest na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania dla nawet bardzo odległych zapytań jak „prąd stały” czy „prąd zmienny”, a artykuł pt. „Zagadki logiczne występujące na rozmowie kwalifikacyjnej” generuje ruch z wyszukiwarki w dużej mierze z zapytania bardziej ogólnego, czyli „zagadki logiczne”.


W miarę jak algorytmy wyszukiwarki będą uznawać wartość naszego artykułu, podnosząc go wysoko w swoich wynikach wyszukiwania, od czasu do czasu algorytmy te będą przypisywać nasz artykuł do kolejnych, nieco odmiennych zapytań odnoszących się do tematyki artykułu. Widać to czasem bardzo wyraźnie, gdy nagle od któregoś miesiąca ilość wyświetleń artykułu wzrasta o tysiąc czy półtora tysiąca. Nie raz takie przypadki u siebie obserwowałem.


Choć z powyższego zestawienia widać, że tylko niektóre artykuły mają czterocyfrową ilość wyświetleń, to jednak warto zabiegać o to, aby pozycjonować swoje artykuły, choć może bez nadmiernego angażowania się. Jeśli poruszana przez nas tematyka jest mało popularna, to nawet pierwsze miejsce na liście z wynikami wyszukiwania nam nie pomoże – artykuł dużego ruchu nie wygeneruje. Pewnych rzeczy po prostu nie da się przeskoczyć...
 






Ciekawe artykuły:

    
    Zapoznaj się z innymi artykułami. Przejdź do zakładki Spis artykułów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz