środa, 20 września 2017

Czy warto promować się na Wykopie część 1

Jednym z większych zagadnień początkującego blogera, którym zaprząta swój umysł, jest próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób pozyskać czytelników swojego bloga, skąd wziąć cały ten ruch, który go potem określi jako blogera. Zaczyna więc promować się w różnych serwisach, chociażby w opisywanym w tym artykule Wykopie.

jak promować się na wykopie

Wykop jako miejsce do promocji artykułów

Przeglądając opisywany przez nas serwis, jakie tematy są wykopywane (trafiają na stronę główną), często powstaje pytanie, czy w ogóle warto. Nie ukrywam, że i ja robiłem do tego serwisu dwa podejścia, przeglądając go i po zastanowieniu rezygnując z rejestracji. Dopiero trzecim razem postanowiłem zaryzykować, bo w końcu i tak niewiele (poza czasem) tracę. Nie ma co ukrywać, że tematyka wykopywanych artykułów jest co najmniej dziwna, nijak mająca się zazwyczaj do profilu naszego bloga, do tego jeszcze informacje znalezione w internecie, że ruch płynący z Wykopu jest małej wartości. Wszystko to nie zachęca do założenia w tym serwisie konta i promocji swoich, zupełnie odmiennych artykułów.


Efekt Wykopu


Dlaczego ruch płynący z Wykopu jest uważany za mało wartościowy, nawet gdy artykuł trafi na stronę główną? Ano dlatego, że zdecydowana większość osób, które wchodzą na blog, aby przeczytać promowany przez nas artykuł, już więcej na niego nie trafia – weszli na bloga, przeczytali artykuł i zaraz wyszli. Z moich doświadczeń wynika, że jest to zbytnie uproszczenie, a wartość można dostrzec tam, gdzie inni jej nie widzą, o czym będzie w dalszej części artykułu.

Prawdą jest, jak wielokrotnie mówią o tym ci blogerzy, których artykuły znalazły się na stronie głównej Wykopu, że jest to ogromny ruch płynący z tego serwisu (na poziomie kilkunastu, kilkudziesięciu tysięcy wyświetleń), ale jest to ruch jednorazowy, który zaraz maleje prawie do zera. Zjawisko to nazywamy efektem Wykopu.


Moje doświadczenia z Wykopem

Przystępując trzeci raz do Wykopu, zakładałem konto z nastawieniem, że nic na tym nie tracę, a może akurat uda się zdobyć jakiś dodatkowy ruch na moim blogu.

Pierwszy artykuł pt. „Odsiecz wiedeńska – brutalna prawda”, jaki promowałem na Wykopie, przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Co prawda wykopało go tylko 35 osób, a więc za mało, aby znalazł się na stronie głównej, jednak znacznie więcej osób, bo ponad 500 przeszło do niego z Wykopu, co widać na zamieszczonej poniżej statystyce. O to mi przecież chodziło: promować swoje artykuły i zdobywać nowe linki odsyłające do mojego bloga, niech Google widzi, że inni mnie znają :)

statystyki artykułu
Statystyki bloga

Sam nieraz zastanawiałem się i dziwiłem, że tyle osób zainteresowało się na Wykopie tym artykułem (pamiętając, jakie zazwyczaj artykuły widzę na stronie głównej) i doszedłem do wniosku, że chyba przyczynił się do tego dobry opis artykułu, jaki zamieściłem, choć artykuł rzeczywiście – w mojej ocenie – jest bardzo ciekawy i odkrywczy, bo wątek podejmowany w tym artykule nie jest powszechnie znany.

Jak widzimy na poniższej grafice, opis promujący jest taki, jaki powinien być, aby w kilku zdaniach zachęcić innych do przeczytania całego artykułu: jest zwięzły i intrygujący...

wykop opis
Na Wykopie promuję artykuły z kilku swoich blogów i zawsze odnotowuję ilość wejść z Wykopu na poziomie kilkunastu, kilkudziesięciu, choć nie brakuje też i kilkuset. Część z tych osób pozostaje na blogu, czytając kolejną część artykułu (zazwyczaj moje artykuły są kilkuczęściowe) lub jakiś inny artykuł z archiwum czy sekcji „Najpopularniejsze posty”. To wszystko zwiększa statystyki bloga, które potem przydają się nam w rozmowie z kontrahentem lub w ustalaniu naszej pozycji przez algorytmy Google. Jest to więc – poza ilością odwiedzających i przekierowań – kolejna korzyść dla naszego bloga.


Artykuł na pierwszej stronie Wykopu

Na koniec opiszę jeszcze przypadek drugiego swojego artykułu („Dawne imiona polskie”), który promowałem na Wykopie z dużym powodzeniem. Jest to pierwszy i jak na razie jedyny mój artykuł, który został wykopany na stronę główną Wykopu, o czym poinformowała mnie wiadomość z serwisu:

powiadomienie z wykopu
Informacja z Wykopu







Ciekawe artykuły:

    
    Zapoznaj się z innymi artykułami. Przejdź do zakładki Spis artykułów.

2 komentarze:

  1. Według mnie promowanie się na Wykopie to doskonały pomysł. Na pewno wpływa to na pozycję w Google i przyciąga nowych czytelników na bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. W zasadzie każde miejsce jest dobre do promowania swojej działalności. Chociaż najbardziej skuteczna jest reklama w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Gdybym miała szukać klientów to z pewnością zgłosiłabym się do agencji Nakatomi. Pracuje w niej zgrany i rzetelny zespół.

    OdpowiedzUsuń

Wspomóż mnie lub zostań moim patronem już od 5 zł - sprawdź szczegóły

Moje e-booki

Kliknij w okładkę, aby przejść do strony książki

Przejdź do strony książki Przejdź do strony książki