czwartek, 22 września 2016

Modlitwy księżniczki Jadwigi cz 1

<<-- Zacznij artykuł od początku


modlitwy


Modlitwa przy podnoszeniu eucharystii


Pochwalono bądź Jesukrystowo wierne ciało,
coż je od Maryjej, czystej dziewice, narodzono,
gdy twe człowieczeństwo prze nas grzeszne,
na krzyż dano i w mękach ciężkich zawieszono,
zaszczyci nas od cirpienia,
gdy twoj święty bok był przekłot,
tedy strumień krwawy pociekł
i omył we krwi za nasz smutek,
ktory nas ku piekłu przyprawił
ucieszy przy mem skonaniu pośledniem.

O lutościwy, o dobrotliwy,
o szczodry Jesu Kryste miły,
ty weźrzy na obrażenie grzechow naszych
miłosierdzim twym.

Boży jedynaczku, już prosimy wszytcy,
aby nam odpuścił nasze winy
a nas dowiodł do wiecznej swej miłości.

Amen.




Modlitwa o pomoc i wsparcie duchowe


Pozdrowiona bądź Maryja,
ktoraż jeś nadzieja tego świata!

Pozdrowiona bądź Maryja miłościwa,
matko naszego Pana Jesu Krysta, ty, ktoraś
zasłużyła być matką, przez męża bywszy!

Anjelska cesarkini, grzesznych pocieszycielko!
Pocieszy mie, mnie płaczącą,
w grzechach już śmierdzącą!
Pocieszy mie, mnie grzeszną,
proszę cie, krolowa niebieska,
a miej mie wymowioną u Krysta syna twego,
bo sie barzo jego gniewu boję i od niego ścirpiam,
bom zgrzeszyła jemu samemu.

O Maryja dziewice, nie oddalaj mie od łaski swojej,
ale bądź zawżdy strożem serca mego,
naznamionuj mie bojaźnią bożą,
użycz cielestne zdrowie a w cnotach
dobrych przemieszkawanie,
a sprawiedliwą rzecz miłować,
a potem grzechow sie wiarować.

O słodkości dziewica nigdy nie była ani jest
taka miedzy corkami niewieścimi!
Stworzyciel wszytkich rzeczy ciebie wybrał porodzicielką
i kto pannę Maryją od grzechu oczyścił,
onże mie też twoją prośbą
od wszyćkich grzechow niechaj omyje,
by mie piekło nie pogrążyło.

Pozdrowiona bądź rożo bez cirnia,
Maryja, grzesznych lekarko!
Za mną sie przyczyń ku Panu Bogu,
iżby mie wybawił od ciemności tego świata.

Kryste, synu nawyszszego Boga,
przez miłość matki twej, ktorej cie żywot <...>
Synu Boży, boś miłościwy prawdziwie,
ty zgładzi grzechy moje a serce we mnie czyste stworz,
daj mi nadzieją, wiarę dobrą, łaskę doskonałą
a potem koniec dobry żywota mego,
ktory jest na nawyszszy dar.

Uczyń mie dostojną, żebych pożywała
ciała twego naświęcszego,
gniew twoj niechać mie nie omywa,
ale krew twoja naświęcsza niechaj mie omywa
tako na ciele, jako i na duszy,
gdy sie moja dusza będzie dzielić z ciałem mojim.

Anjoł tedy, miły Panie, mocny niechaj stanie przy mnie,
żeby mie strzegł a potem dał mieśce miedzy sprawiedliwymi.

Wysłuchaj mie, bo żadna rzecz nie jest,
ktora by cie nie chwaliła!

Zbaw mie, Jezusie, za ktorąże dziewica
matka ciebie prosi, zdrowa Maryja
miłości pełna aż do końca.
Boże, bądź miłościw mnie grzesznej
a strzeży mie we dnie i w nocy
do skończenia żywota mego.

Boże, synu Izaak, slutuj sie nade mną a ześli
mi na pomoc świętego Michała archanjoła,
by mie bronił i szczycił od wszytkich
mojich nieprzyjacielow.

Święty Michale archanjele, obroń mie w szkodzie,
bych nie zginęła w dzień sądny!

O święty Michale archanjele, przez łaskę, ktorąś zasłużył,
ciebie proszę przez jedynego Syna Bożego,
Pana naszego Jesu Krysta,
aby mie wyrwał od szkodliwej śmierci.

Święty Gabryjeł, święty Rafael,
wszyscy anjeli i archanjeli boży,
spomożcie mie!

I proszę was wszystkich mocy niebieskich dla tego,
abyście mi dali moc i spomożenie,
iżby mie żadny nieprzyjaciel nie mogł potępić:
na drodze i na wodzie ani w ogniu,
ani nagłą śmiercią, ani czując by mie mogł ogarnąć.

Oto uciekajcie przed świętym krzyżem strony,
wicięża jako lew z rodzaju żydowskiego.
Zbawicielu wszytkiego świata,
zbaw mie, ktoryś mie odkupił.

Amen.







Ciekawe artykuły:

    
    Zapoznaj się z innymi artykułami. Przejdź do zakładki Spis artykułów.

4 komentarze:

  1. Witaj. Bardzo ciekawy artykuł. Czy masz może inne modlitwy Królowej Jadwigi? :-) Pozdrawiam!PS. Swoją drogą kiedyś zwrócono uwagę, że powinno się mówić/pisać Król Jadwiga. Ciekawe czy wiesz dlaczego? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Modlitwy zaprezentowane w artykule pochodzą z modlitewnika księżniczki Jadwigi. Zaprezentowałem tylko część z nich. Jest ich w modlitewniku więcej. Poszukaj odpowiedniej publikacji w internecie, w bibliotekach cyfrowych. Niestety nie wiem, dlaczego powinno mówić się Król Jadwiga...

      Usuń
    2. Mógłbyś mi podać link do tego modlitewnika. Z góry BARDZO DZIĘKuJĘ!:-)

      Usuń
    3. Niestety straciłem namiar na źródło książeczki, z której korzystałem. Prawie na 100% była to któraś z cyfrowych bibliotek. Myślę, że Wielki Brat pomoże Ci w poszukiwaniach.

      Usuń

Wspomóż mnie lub zostań moim patronem już od 5 zł - sprawdź szczegóły

Moje e-booki

Kliknij w okładkę, aby przejść do strony książki

Przejdź do strony książki Przejdź do strony książki