poniedziałek, 16 października 2017

Dowcipy sprzed stu lat część 2

<<-- Przejdź do części 1


***

Mazur podpiły na konia oklep siadał, a gdy usiąść nie mógł, wzywał świętych pomocy każdego z osobna: święty Walenty dopomóżta!, święty Macieju dopomóżta! Ale gdy to nie pomogło, zawołał: Wszyscy święci dopomóżta! A gdy przez konia aż na drugą stronę przesadził się, wołać począł: hola! hola! Nie wszyscy razem!


***

– Chciałem prosić wielmożnego dziedzica, coby pozwolił mi się ożenić.
– Ależ zastanów się, w twoim wieku!
– Kiedy ja ino względem kopania kartofli, bo człek już za stary.


***

Do sklepu wchodzi młode dziewczę, a za nią stara służąca.
– Ile kosztuje? – pyta, wskazując na jakiś materiał:
– Pocałunek za łokieć – odpowiada elegancki subiekt.
– Dobrze... Proszę mi odmierzyć 10 łokci. Marianna panu zapłaci...


***

Proszę salcesonu za 3 grosze, tylko pani majstrowa prosiła, żeby był dobry, bo to dla psa.


***

– Maciek!
– Hę?
– Ożeń się ze mną!
– Ui! Kiedy ja jeszcze jak tatunio bić nie umiem!


***

Powód

Hrabina Eliza: I cóż za powód dał mój mąż do rozwodowej sprawy?
Doktor X.: Temperament pani hrabiny nie podoba mu się.
Hrabina Eliza: A to dobre! Toż ja zgodzę się z całym światem! Z każdym się znoszę.
Doktor X.: Otóż to jest właśnie, czego on znieść nie może.


***

Doktor Krzycki słynny obronica sądowy pisze do baletniczki Pepity, aby w przeciągu trzech dni uiściła dług panu Natanowi Blausteinowi, gdyż inaczej zmuszonym będzie prawnie wystąpić. 

Odpowiedź Pepity brzmiała: Kochany panie doktorze! W przecięgu trzech dni jest nie możebnem, ale może można by w przeciągu trzech nocy?

***

Pewien wieśniak oddał sprawę swą adwokatowi, z góry jednak nie zapłacił mu ani szeląga. Dlatego też adwokat, ile tylko razy go wieśniak odwiedził, mówił: Sprawa wasza jest tak zawikłana i ciemna, że się w niej rozpatrzeć nie mogę dokładnie. 

Wieśniak zrozumiał cel tych słów, wyjął dwa talary z kieszeni, a położywszy je na stół, rzekł: Proszę pana, tu są dwa szkła do okularów!








Ciekawe artykuły:

    
    Zapoznaj się z innymi artykułami. Przejdź do zakładki Spis artykułów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wspomóż mnie lub zostań moim patronem już od 5 zł - sprawdź szczegóły

Moje e-booki

Kliknij w okładkę, aby przejść do strony książki

Przejdź do strony książki Przejdź do strony książki