wtorek, 15 marca 2016

Jak zatrzymać czytelnika na blogu cz 3

Polecane artykuły


     Często stosowaną sekcją na blogu czy stronie internetowej jest sekcja „Polecane artykuły”, którą zazwyczaj umieszcza się pod danym artykułem. Znajdują się w niej linki do trzech, czasem pięciu innych artykułów, często wzbogacone o graficzne miniaturki, które zawsze przyciągają uwagę czytelnika i bardziej czasem zachęcają niż sam tytuł.

     Sekcję tę musimy sobie sami utworzyć, gdyż systemy blogowe nie oferują takiej opcji. Nie jest to trudne. Nie zagłębiając się w kod html, wystarczy tylko w edytorze, w którym właśnie piszemy (lub kiedyś napisaliśmy) zrobić odpowiedni odstęp, napisać „Polecane artykuły” i – na przykład – poprzez listę wypunktowaną wypisać kilka tytułów postów, a następnie podlinkować je do miejsc docelowych.

     Ja w tej sekcji wprowadzam rotacyjność pod artykułami, które mają największe wyświetlenia w miesiącu. Raz na dwa miesiące albo zmieniam wszystkie tytuły (choćby na te niedawno napisane), albo tylko te, które nie cieszą się zainteresowaniem. W sekcji tej pozycjonuję konkretne swoje artykuły, które chcę w statystykach wyświetleń podciągnąć do góry. Umieszczając link w tej sekcji artykułu z dużą liczbą wyświetleń, sprawiam, że taki pozycjonowany post rejestruje zwiększoną ilość wyświetleń, czasami nawet o ponad 100%. Często postępuję w ten sposób, gdy któryś z moich artykułów znajduje się na drugiej stronie w wynikach wyszukiwania Google lub na pierwszej stronie, ale tak pod jej koniec. Zwiększając liczbę jego wyświetleń, próbuję mu w ten sposób „pomóc”.

     Inną praktyką, jaką stosuję w tej sekcji, to umieszczanie większej ilości linków do artykułów w postach cieszących się największym zainteresowaniem. Skoro kieruje się tam duży ruch (np. kilka tysięcy odwiedzających miesięcznie), to warto to wykorzystać. Większa ilość polecanych artykułów daje większe prawdopodobieństwo, że któryś artykuł czytelnika zainteresuje. W przypadku postów, które cieszą się małym zainteresowaniem, szkoda po prostu czasu na umieszczenie większej ilości linków – te standardowe trzy lub pięć w zupełności wystarczy.

     Warto na koniec podkreślić, że polecane artykuły w tej sekcji dobrze jakby były tematycznie zbieżne (choć nie jest to warunek) z tematyką właściwego artykułu, ponieważ skoro ktoś trafił na ten artykuł, to zapewne zainteresują go inne artykuły o podobnej tematyce. Ktoś, kto wyświetlił artykuł o rowerach górskich, częściej kliknie link prowadzący do artykułu o akcesoriach rowerowych niż do artykułu o lepieniu pierogów, choć i takie przypadki będą się zdarzać

 

Podlinkowanie słów w poście


     Ostatnią metodą zwrócenia uwagi i zaciekawienia czytelnika innymi naszymi artykułami jest podlinkowanie niektórych słów kluczowych w treści danego artykułu. Jeżeli piszemy np. artykuł o wycieczce rowerowej, a w nim wymieniamy konkretny typ lub markę roweru, a napisaliśmy kiedyś cały artykuł na ten temat, możemy słowo to podlinkować do tego artykułu. W ten sposób czytelnik – jeżeli będzie tym zainteresowany – może przeczytać ten artykuł bez wertowania całego archiwum.

     Nie chcąc, aby czytelnik zrezygnował z dalszego czytania pierwotnego artykułu, przechodząc do kolejnego, w ustawieniach linku zaznaczmy, aby link otwierał się w nowym oknie (opcja blank). W ten sposób zachowamy nasz pierwotny artykuł (aby czytelnik mógł dokończyć jego czytanie), a obok wyświetli się okno z kolejnym naszym artykułem.

< Wstecz    1...3/3





Ciekawe artykuły:


    Zapoznaj się z innymi artykułami. Przejdź do zakładki Spis artykułów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wspomóż mnie lub zostań moim patronem już od 5 zł - sprawdź szczegóły

Moje e-booki

Kliknij w okładkę, aby przejść do strony książki

Przejdź do strony książki Przejdź do strony książki