Polecane artykuły
Często stosowaną sekcją
na blogu czy stronie internetowej jest sekcja „Polecane artykuły”,
którą zazwyczaj umieszcza się pod danym artykułem. Znajdują się
w niej linki do trzech, czasem pięciu innych artykułów, często
wzbogacone o graficzne miniaturki, które zawsze przyciągają uwagę
czytelnika i bardziej czasem zachęcają niż sam tytuł.
Sekcję tę musimy sobie
sami utworzyć, gdyż systemy blogowe nie oferują takiej opcji. Nie
jest to trudne. Nie zagłębiając się w kod html, wystarczy tylko w
edytorze, w którym właśnie piszemy (lub kiedyś napisaliśmy)
zrobić odpowiedni odstęp, napisać „Polecane artykuły” i –
na przykład – poprzez listę wypunktowaną wypisać kilka tytułów
postów, a następnie podlinkować je do miejsc docelowych.
Ja w tej sekcji
wprowadzam rotacyjność pod artykułami, które mają największe
wyświetlenia w miesiącu. Raz na dwa miesiące albo zmieniam
wszystkie tytuły (choćby na te niedawno napisane), albo tylko te,
które nie cieszą się zainteresowaniem. W sekcji tej pozycjonuję
konkretne swoje artykuły, które chcę w statystykach wyświetleń
podciągnąć do góry. Umieszczając link w tej sekcji artykułu z
dużą liczbą wyświetleń, sprawiam, że taki pozycjonowany post
rejestruje zwiększoną ilość wyświetleń, czasami nawet o ponad
100%. Często postępuję w ten sposób, gdy któryś z moich
artykułów znajduje się na drugiej stronie w wynikach wyszukiwania
Google lub na pierwszej stronie, ale tak pod jej koniec. Zwiększając
liczbę jego wyświetleń, próbuję mu w ten sposób „pomóc”.
Inną praktyką, jaką
stosuję w tej sekcji, to umieszczanie większej ilości linków do
artykułów w postach cieszących się największym zainteresowaniem.
Skoro kieruje się tam duży ruch (np. kilka tysięcy odwiedzających
miesięcznie), to warto to wykorzystać. Większa ilość polecanych
artykułów daje większe prawdopodobieństwo, że któryś artykuł
czytelnika zainteresuje. W przypadku postów, które cieszą się
małym zainteresowaniem, szkoda po prostu czasu na umieszczenie
większej ilości linków – te standardowe trzy lub pięć w
zupełności wystarczy.
Warto na koniec
podkreślić, że polecane artykuły w tej sekcji dobrze jakby były
tematycznie zbieżne (choć nie jest to warunek) z tematyką
właściwego artykułu, ponieważ skoro ktoś trafił na ten artykuł,
to zapewne zainteresują go inne artykuły o podobnej tematyce. Ktoś,
kto wyświetlił artykuł o rowerach górskich, częściej kliknie
link prowadzący do artykułu o akcesoriach rowerowych niż do
artykułu o lepieniu pierogów, choć i takie przypadki będą się
zdarzać
Podlinkowanie słów w poście
Ostatnią metodą
zwrócenia uwagi i zaciekawienia czytelnika innymi naszymi artykułami
jest podlinkowanie niektórych słów kluczowych w treści danego
artykułu. Jeżeli piszemy np. artykuł o wycieczce rowerowej, a w
nim wymieniamy konkretny typ lub markę roweru, a napisaliśmy kiedyś
cały artykuł na ten temat, możemy słowo to podlinkować do tego
artykułu. W ten sposób czytelnik – jeżeli będzie tym
zainteresowany – może przeczytać ten artykuł bez wertowania
całego archiwum.
Nie chcąc, aby czytelnik
zrezygnował z dalszego czytania pierwotnego artykułu, przechodząc
do kolejnego, w ustawieniach linku zaznaczmy, aby link otwierał się
w nowym oknie (opcja blank). W ten sposób zachowamy nasz pierwotny
artykuł (aby czytelnik mógł dokończyć jego czytanie), a obok
wyświetli się okno z kolejnym naszym artykułem.
Ciekawe artykuły:
- Dawne historie i opowieści
- Zagadki
- Śmieszne słowa staropolskie
- Niezwykłe opowieści o niezwykłych ludziach
- AntyNoble - śmieszne badania naukowe
Zapoznaj się z innymi artykułami. Przejdź do zakładki Spis artykułów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz